Top Blogs

Friday, November 30, 2012

Home » » Pondan pilih lubuk cari makan

Pondan pilih lubuk cari makan

image (4)

BAGAN AJAM -

Pihak berkuasa tempatan digesa memantau kegiatan sekumpulan pondan yang menjadikan pekarangan deretan premis perniagaan di Jalan Kampung Gajah sebagai lokasi maksiat.

Peniaga barangan runcit, Lai Ah Guan, 45, berkata, kegiatan tidak bermoral itu bermula seawal jam 8 malam setiap hari apabila lebih 10 pondan berkeliaran di kaki lima beberapa premis yang terdapat di situ.
“Pondan ini mengenakan pakaian menjolok mata dan ada ketikanya bercakap lucah hingga merimaskan kami peniaga yang beroperasi di sini.
“Kelakuan ini turut membimbangkan terutamanya kepada anak-anak remaja kami kerana mereka terdedah kepada situasi tidak elok sebegitu sepanjang masa,” katanya.
Mekanik kedai motosikal, Juhari Alias, 38, berkata, sebelum ini, dia pernah beberapa kali memaklumkan kegiatan tidak sihat itu kepada kenalannya yang bekerja dengan sebuah jabatan penguatkuasaan untuk diambil tindakan.
“Hanya sekejap sahaja kegiatan itu terhenti namun dikesan bersambung semula.
“Sepatutnya kawasan ini menjadi lubuk mencari pendapatan kerana semua perniagaan ada di sini, sebaliknya lokasi ini lebih dikenali sebagai tempat maksiat kerana kehadiran pondan yang begitu ramai sekali sejak akhir-akhir ini,” katanya.

Pembantu kedai makan, Bakhtiar Mohamed Kossim, 31, berkata, kegiatan maksiat itu dipercayai didalangi oleh satu sindiket kerana terdapat pondan yang terlibat dihantar dan diambil oleh beberapa kereta mewah.

“Mereka turut menjadikan beberapa bilik di tingkat atas premis perniagaan di situ sebagai tempat melayan pelanggan sebelum kegiatan itu dikesan dihentikan sekitar jam 2 pagi setiap hari.
“Difahamkan terdapat sekumpulan lelaki menjaga keselamatan pondan ini termasuk bertindak kasar jika pelanggan menimbulkan masalah dengan pondan jagaan mereka,” katanya.
Menurutnya, bayaran mendapatkan perkhidmatan pondan di situ ialah di antara RM50 ke RM100 dan pondan ini juga boleh dibawa pelanggan untuk memberikan perkhidmatan di tempat lain sebelum dihantar balik semula ke situ.
Sementara itu, Ketua Unit Operasi, Bahagian Penguat kuasa, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, Khairul Azman Azizan berkata, pihaknya mengenal pasti kawasan itu sebagai lokasi pondan menjalankan kegiatan tak bermoral itu.

“Kita juga menjalankan risikan, siasatan dan tangkapan beberapa kali sebelum ini dan tetap memandang serius kegiatan itu apabila meneruskan usaha untuk membanterasnya sepanjang masa.

Sinar

No comments:

Post a Comment

Popular Artikel dari AC

Iklan Berbayar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...