Top Blogs

Sunday, July 7, 2013

Home » » Wanita lihat suami maut depan mata

Wanita lihat suami maut depan mata

TELOK KEMANG – Seorang wanita sempat mengajar suaminya yang terbabit kemalangan, mengucap dua kalimah syahadah sebelum m
eninggal dunia.

Kejadian berlaku kira-kira 9.30 pagi semalam apabila mangsa, Zakaria Tamim, 66, terbabit kemalangan membabitkan dua motosikal di hadapan Sekolah Agama Rakyat Haji Awaludin, Telok Kemang, dekat sini.

Isteri mangsa, Sariah Kantan, 58, berkata, ketika kejadian dia bersama suaminya itu dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Sungai Raya ke Telok Kemang bagi membeli barangan keperluan harian sebagai persediaan menyambut Ramadan.

Bagaimanapun, katanya, motosikal jenis Modenas yang ditunggang suaminya bergesel dengan sebuah lagi motosikal jenis Yahama yang ditunggang seorang lelaki dari arah sama, menyebabkan kedua-dua mereka terjatuh.

“Saya tidak sangka kejadian ini boleh berlaku dan ketika arwah berhadapan dengan maut, saya sempat mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah.

“Sedih dan sayu melihat suami meninggal dunia di depan mata sendiri akibat kemalangan dan saya reda dengan ketentuan Ilahi. Ramadan kali ini pasti berbeza dengan tahun sebelum sebelumnya, doakan saya tabah menghadapi dugaan ini,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Sariah yang turut cedera ringan berkata, penunggang Yamaha itu bagaimanapun hanya cedera ringan dan dirawat Hospital Port Dickson.

Jenazah mangsa kemudian dibawa ke Hospital Port Dickson untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Raya, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Abd Wahab Harun ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

No comments:

Post a Comment

Popular Artikel dari AC

Iklan Berbayar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...