Top Blogs

Monday, July 8, 2013

Home » » Guru ponteng parah ditembak

Guru ponteng parah ditembak

KOTA BHARU – Seorang guru yang dalam proses dikenakan tindakan tatatertib kerana tidak hadir bertugas sejak dua bulan lalu ditemui dalam keadaan parah selepas
terkena tembakan di lehernya dalam kejadian di Kampung Kubang Panjang, Pasir Mas dekat sini semalam.

Bagaimanapun, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan lanjut bagi mengenal pasti motif kejadian dan suspek yang terlibat menembak Mat Zaki Hashim, 35, dari Kampung Tualang, Bunut Susu, Pasir Mas.

Menurut Jalaluddin, pihaknya mendapat maklumat mengenai kejadian itu selepas mangsa dihantar ke Hospital Pasir Mas oleh seorang lelaki berusia 50-an dengan menaiki kenderaan jenis Perodua Kembara pada pukul 12.15 tengah hari.

“Mangsa kemudian dipindahkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II dekat sini dan keadaannya dilaporkan stabil. Kita sedang mengenal pasti motif dan suspek terlibat.

“Siasatan awal mendapati mangsa merupakan guru di sebuah sekolah kebangsaan di Tumpat yang dalam proses dikenakan tindakan tatatertib kerana dua bulan tidak hadir bertugas,” katanya yang menyiasat kes itu mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan iaitu cubaan membunuh.

No comments:

Post a Comment

Popular Artikel dari AC

Iklan Berbayar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...