Top Blogs

Thursday, April 11, 2013

Home » » Syura Bakal Aktif Menyanyi Semula

Syura Bakal Aktif Menyanyi Semula


Selepas hampir lapan tahun menyepi di bidang nyanyian, penyanyi Syura kembali menggegarkan persada seni muzik tempatan bermula tahun ini.

Syura atau nama sebenarnya Zuraidah Badron, 29, berkata, keputusan itu dibuat selepas dia dan suaminya, Mohd. Fadhly Mohd. Yassin, 32, yang bekerja sebagai guru sekolah rendah di Johor Bahru (JB) berpindah ke Kuala Lumpur (KL) pada akhir tahun lalu.
"Sebenarnya saya yang minta suami untuk mendapatkan kebenaran daripada pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) berpindah ke KL, saja nak ambil angin baru selepas lapan tahun di JB.
"Tetapi tak sangka pula perancangan untuk berpindah ke KL berjalan dengan mudah apabila permohonan suami membuat pertukaran sekolah diluluskan begitu cepat.
"Jadi apabila menetap di KL, lebih memudahkan untuk saya menjalani kerja-kerja nyanyian di sini, selain anak-anak pun dah besar," katanya.
Tambah Syura, kerana perpindahan serta ingin memberi fokus pada nyanyian juga, dia telah menjual perniagaan pengurusan majlis perkahwinan bernama Bridal House di JB.
"Nak menangis juga pada mulanya apabila perniagaan yang kita bina selama empat tahun itu dijual pada orang lain pula. Tetapi nak buat macam mana, saya kena buat pilihan," ujarnya.
Mengenai perancangan kemunculan semula, penyanyi yang pernah popular dengan lagu Nazam Berkasih itu berkata dia masih lagi mahu mengekalkan konsep etnik kreatif sebagai single lagu pertamanya memandangkan muzik itu sudah semakin hilang.
Bagaimanapun, dia perlu berbincang dengan syarikat rakaman naungannya, Fantasia Music City (FMC) mengenai perancangan nyanyiannya itu.
"Mesti terkejut bukan saya masih lagi berada di bawah FMC. Tetapi sebenarnya kontrak saya dengan pihak syarikat rakaman itu belum tamat. Kami mengikat perjanjian di mana saya perlu mempunyai tujuh buah album.
"Dan sekarang ini, masih lagi ada tiga album yang belum diterbitkan. Tengoklah macam mana, saya pun belum berjumpa dengan pihak FMC lagi untuk berbincang dengan mereka," tuturnya.
Sumber

No comments:

Post a Comment

Popular Artikel dari AC

Iklan Berbayar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...