Top Blogs

Wednesday, April 10, 2013

Home » » LELAKI KAHWIN DENGAN WATAK DALAM GAME

LELAKI KAHWIN DENGAN WATAK DALAM GAME

Gamer ini  jatuh cintanya pada salah satu karakter game bernama Nene Anegasaki, nekad mengadakan resepsi pernikahan dan bulan madu, yang tentu saja tak seperti gelaran biasanya.


SAL9000 dengan Nintendo DS-nya:  



Undangan pernikahan SAL-Nene

Aksi ini berawal dari ikutnya SAL9000 dalam video game di Jepun bernama Love Plus, di mana para pemain lelaki dipersilakan untuk mengenali karakter-karakter gadis Jepun yang ada si situ. Namun rupanya si gamer tak berhenti sampai di sana.

Ranjang pengantin SAL - Nene:  

Mungkin saking sudah merasa sesuai  dan dibuat jatuh cinta oleh salah satu karakter, SAL9000 pun memutuskan untuk menikahi Nene. Selain mengajaknya untuk berbulan madu di Guam, ia juga akan membuat ke resepsi pernikahan yang diadakan di depan orang ramai, tepatnya di kota Tokyo.

Dan kerana gadis ini tidak pernah akan 'hadir' di dunia, maka si gamer tersebut akan membawa Nintendo DS-nya. Dilapor dari MyFocdfw., ia telah memposting foto-foto perjalanannya dari Guam ke dalam sebuah web berbagi video Jepun bernama Nico Nico Douga. Video pernikahan yang akan dia gelar di Tokyo juga rencananya diposting di situ.

jalan-jalan sama isterinya ke Tokyo DisneySea:  

Game Love Plus memang menimbulkan 'efek samping' yang tidak terduga. Selain perbuatan SAL9000 yang di luar jangkaan,  dikhabarkan pula game ini membuat para isteri cemburu kerana telah membuat suami mereka 'selingkuh

No comments:

Post a Comment

Popular Artikel dari AC

Iklan Berbayar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...